Een kort, net iets ander verslag van deze tocht, ik zat nl op de stempel-controlepost, dus geen foto’s en txt van het eerste deel van deze verrassingstocht en van de lange lus (die heb ik na het opruimen niet meer gefietst), maar een kijkje vanaf het beeldschone Erve Hulsbeek. Op de heenweg langs de Oldenzaalsestraat een mooi plaatje gemaakt van het opkomend graan, altijd weer iets om blij van te worden.
Bij Buitenplaats Erve Hulsbeek waren ze goed voorbereid, er waren A-4-tjes geprint met een FCF aanbieding en bij de stempeltafel -ik kon een plekje uitzoeken onder de overkapping- een standaard met “STEMPELPOST”. Er werd meteen koffie gebracht, meer natjes droogjes kon ik naar behoefte bestellen, hoe mooi wil je het hebben. Met recht een warme ontvangst!! Wel een tip voor mijzelf: geen witte kleding meer aan bij het stempelen, ik heb een blijvende herinering aan deze dag op de mouw van m”n vest…😏
De eerste fietser, bijna altijd meneer Teunissen, was er rond 10.30 uur. Ook oudgedienden Truus en Bennie waren er vroeg bij.
Omdat het niet de gehoopte zomerdag was bleken veel fietsers vandaag niet te fietsen, wellicht speelden veel andere evenementen ook een rol. Zo was er Kunst in het Volkspark en een grote vlooienmarkt bij de luchthaven.
Langzaamaan druppelden de fietsers binnen, ik hoorde veel enthousiastme over deze prachtige route, en veel fietsers bleven even lekker zitten om wat te gebruiken en te genieten van deze mooie plek.
Bij een groepje van 5 dames was nog even een lichte paniek omdat een fietssleutel kwijt was, na veel heen en weer gezoek bleek die tussen wiel en fietstas te hangen, en gingen de dames met veel plezier op de foto..(zie foto op voorpagina)
Een ander vroeg om een fietspomp, had ik niet bij me (idee voor de volgende keren), maar gelukkig was er binnen één, er kon dus weer verder getrapt worden.
Een groepje van 3 dames vond de route moeilijk om te volgen, ik denk dat ze een heel gezellig maar ook kippig tripje hadden, -ik vermoed dat er flink “gekakeld” werd onderweg 😉 en dat daardoor de routebeschrijving niet helemaal goed gelezen werd, heel begrijpelijk want ik bezondig mij hier zelf regelmatig aan
Om 15 uur en na circa 80 stempels was ik klaar en heb het restant van de route gefietst. Ik had het gelukje dat toen de zon goed doorkwam, afbeeldingen worden toch een stukje mooier als de zon schijnt (tenzij je natuurlijk donkere luchten wilt, kan immers ook prachtige plaatjes opleveren).
Een foutje zat er dan toch in de route, op de Deurningerstraat moest het de 4e afslag zijn, naar de Hartjesbosweg, niet de 3e.
Bij Het Hoekje aan de G.J. van Heekstraat was mijn verrassing een lekker bolletje appel-ijs en dat was het slot van weer een fijne FCF-dag.
Tot de midzomertocht 12 juli, dan trek ik weer de soepjurk voor jullie aan.
Yvonne van Eck
P.S. Als er fietsers zijn die het leuk vinden om eens een verslagje, kort of wat langer, met wat foto’s te maken van een fietstocht, heel graag, het is leuk om dit van verschillende fietsers te zien.
